„Савремене методе и нови приступи настави математике у основној школи”
Програм је акредитован на 24 сата и његова реализација трајаће 3 дана, и то
План рада:
Први дан
09:30 – 10:00 | Пријављивање учесника и подела материјала. |
10:00 – 10:30 | Отварање семинара – Уводно предавање одржаће др Синиша Јешић на коме ће упознати учеснике са садржајем семинара. |
10:30 – 12:00 | Пленарно предавање. |
12:00 – 12:30 | Пауза за кафу и сок. |
12:30 – 14:00 | Радионичарски рад по групама. |
14:00 – 15:00 | Пауза за ручак. |
15:00 – 16:30 | Пленарно предавање. |
16:30 – 17:00 | Дискусија. |
17:00 – 18:00 | Радионичарски рад по групама. |
Други дан
09:30 – 10:00 | Округли сто „Проблеми наставе математике и начини превазилажења”. |
10:00 – 11:30 | Пленарно предавање. |
11:30 – 12:00 | Пауза за кафу и сок. |
12:00 – 13:30 | Радионичарски рад по групама. |
13:30 – 14:30 | Пауза за ручак. |
14:30 – 16:00 | Радионичарски рад по групама. |
16:00 – 17:00 | Извођење закључака о резултатаима семинара. |
17:00 – 18:00 | Евалуација семинара и подела потврда. |
Трећи дан
Реализатори семинара ће посетити школе где раде учесници семинара како би сагледали успешност семинара и указали на даље могућности надградње наставног процеса у духу тема које су на семинару обрађене.
Теме пленарних предавања: (за све учеснике семинара)
„Савремене методе наставе математике – светски трендови у настави”
„Основни геометријски објекти у настави математике – разни приступи”
„Геометрија и аритметика – јединство и специфичности”
„Циљ и форма математичког задатка”
„Методски оквир и форма часа математике”
„Историјски аспекти развоја математичког знања”
Теме креативних радионица:
За учитеље:
„Методе креирања различитих форми истог задатака – циљеви које они остварују”
„Припрема за час – различити типови наставе у млађим разредима”
„Занимљив час – активне форме наставе”
„Исправи грешку, помози твојим друговима – рад у пару”
„Улога дидактичког средства у настави – израда паноа и презентација”
За наставнике:
„Различите форме логичких задатака - утврђивање теоријских знања”
„Израда материјала за полупрограмирану наставу”
„Презентација часа на рачунару – активна форма наставе”
„Савремене форме часа – квизови, корелације са другим предметима, угледни часови...”
„Искуство и опажај као иницијатори развоја математичког знања”
„Сложенији задаци – искуства из разних земаља света”
… И још много тога …