Стручно усавршавање

Трајање програма и сатница одржавања

Програм је акредитован на 24 сата и његова реализација трајаће 3 дана, и то

  • 1. и 2. дан током једног викенда,
  • 3. дан у размаку од 2 - 3 месеца у односу на прва два дана, по договору са учесницима програма, како би се сагледала, и евентуално надградила, успешност примене резултата семинара у настави.

План рада:

Први дан

09:30 – 10:00Пријављивање учесника и подела материјала.
10:00 – 10:30 Отварање семинара – Уводно предавање одржаће др Синиша Јешић на коме ће упознати учеснике са садржајем семинара.
10:30 – 12:00 Пленарно предавање.
12:00 – 12:30 Пауза за кафу и сок.
12:30 – 14:00 Радионичарски рад по групама.
14:00 – 15:00 Пауза за ручак.
15:00 – 16:30 Пленарно предавање.
16:30 – 17:00 Дискусија.
17:00 – 18:00 Радионичарски рад по групама.

Други дан

09:30 – 10:00Округли сто „Проблеми наставе математике и начини превазилажења”.
10:00 – 11:30 Пленарно предавање.
11:30 – 12:00 Пауза за кафу и сок.
12:00 – 13:30 Радионичарски рад по групама.
13:30 – 14:30 Пауза за ручак.
14:30 – 16:00 Радионичарски рад по групама.
16:00 – 17:00 Извођење закључака о резултатаима семинара.
17:00 – 18:00 Евалуација семинара и подела потврда.

Трећи дан

Реализатори семинара ће посетити школе где раде учесници семинара како би сагледали успешност семинара и указали на даље могућности надградње наставног процеса у духу тема које су на семинару обрађене.

Теме пленарних предавања: (за све учеснике семинара)
„Савремене методе наставе математике – светски трендови у настави”
„Основни геометријски објекти у настави математике – разни приступи”
„Геометрија и аритметика – јединство и специфичности”
„Циљ и форма математичког задатка”
„Методски оквир и форма часа математике”
„Историјски аспекти развоја математичког знања”

Теме креативних радионица:

За учитеље:
„Методе креирања различитих форми истог задатака – циљеви које они остварују”
„Припрема за час – различити типови наставе у млађим разредима”
„Занимљив час – активне форме наставе”
„Исправи грешку, помози твојим друговима – рад у пару”
„Улога дидактичког средства у настави – израда паноа и презентација”

За наставнике:
„Различите форме логичких задатака - утврђивање теоријских знања”
„Израда материјала за полупрограмирану наставу”
„Презентација часа на рачунару – активна форма наставе”
„Савремене форме часа – квизови, корелације са другим предметима, угледни часови...”
„Искуство и опажај као иницијатори развоја математичког знања”
„Сложенији задаци – искуства из разних земаља света”

… И још много тога …