„Савремене методе и нови приступи настави математике у основној школи”
Основни мотив који је иницирао овај пројекат произашао је из промене планова и програма предмета математика у основној школи, који су прописани од стране Министарства просвете. Тим који је акредитовао овај програм уочио је ове промене као суштинске, и закључио да оне изискују знатне измене у устаљеним начинима извођења наставе. Како бисмо ову констатацију објаснили наводимо неке од захтева који су садржани у новим плановима и програмима.
Задаци наставе математике у нижим разредима основне школе, „Службени гласник РС — Просветни гласник“ бр.1/2005. од 18. 2. 2005. године
Претходни захтеви изискују да настава математике мора бити заснована на искуствено — опажајном иницијалном делу, а не формално математичком записивању објеката и односа међу њима који су у досадашњем традиционалном приступу настави били доминантни.
Извод из плана и програма наставе математике у 5. разреду основне школе „Службени гласник РС — Просветни гласник“, 2007. година, из дела Начини остваривања програма у теми Основни геометријски објекти.
— Геометријски објекти се развијају као идеје које настају у процесу опажања модела реалног света, а такође и путем њиховог представљања геометријским сликама. Као и у класичној Еуклидовој геометрији, ти објекти су континуиране целине, међу којима се успостављају односи инцидентности, а у 5. разреду бројевна права ће се даље попуњавати бројевима, што ће касније водити њеном поимању као скупу тачака, а преко тога и поимању других геометријских објеката на тај начин.
Посебно истичемо значај овог дела јер сматрамо да ни у већини уџбеника, а ни у реализацији наставе нови принципи другачијег приступа геометрији у 5. разреду основне школе нису испоштовани. Највећи проблем је увођење геометријских објеката градивно, као скупова тачака, што је у нескладу са захтевом да они морају бити уведени јасно их диференцирајући као континуиране целине које чине посебне класе објеката, а тек потом ће међу њима бити успостављени односи њихових инцидентности, него се мешају основне поставке са изведеним особинама. Мишљења смо да ће програм овог семинара помоћи наставницима да уоче суштинску потребу за променом у свом начину рада и да за његову реализацију добију конкретна упутства и помоћ у раду.
Извод из плана и програма наставе математике у 6. разреду основне школе „Службени гласник РС — Просветни гласник“, број 5 из 2008. године, из дела Начини остваривања програма у теми Цели бројеви.
— Својства комутативности и асоцијативности множења (целих бројева) изводе се на основу дефиниције ... Такође, и на сличан начин, треба извести дистрибутивни закон.
Извођење законитости које важе за операцију множења целих бројева, по нашем мишљењу представља сложен захтев, ако се има у виду да принцип перманентности при преузимању законитости које важе за природне бројеве изостаје. На семинару ће бити приказана могућа решења остварења овог захтева.
Поред претходно наведених мотива, аутори семинара истичу и потребу сагледавања наставе математике у контексту светских трендова који у потпуности могу применити и код нас. Могућност њихова успешне примене потврђује да су нови планови и програми у потпуности сагледани и написани у складу са напредним тенденцијама наставе математике у свету.
Искрено уверење аутора програма овог стручног усавршавања, је да ће програм бити од велике користи, у најоперативнијем смислу, учитељима, наставницима и професорима основних школа и да ће пружити ученицима неусиљен и природан приступ математици.